W kolekcji:
• codzienne życie w cieniu wojny (Wysoka dziewczyna, 53 wojny, Tajemnice Joan)
• wewnętrzne konflikty: między ideałami a powinnością (Słodki koniec dnia, Asystentka)
• walka o marzenia i szacunek w świecie zdominowanym przez mężczyzn (Bóg istnieje, a jej imię to Petrunia, Mustang, Wielkie oczy)
• porywy namiętności (Nina, Portret kobiety w ogniu)
• obrazy kobiecej siły (Wieża. Jasny dzień, Maiden, Aquarius, Julieta, Fantastyczna kobieta, Lingui, Na pełny etat, Holy Spider, Houria)
• wstrząsający tunezyjski dramat, apelujący o diametralną zmianę myślenia o ofiarach przestępstw (Piękna i bestie)
• portrety osobliwych buntów (Niedosyt, Silent Twins, Kobieta na dachu)
• love story z elementami kina grozy, stylizowane na realizowane w technicolorze filmy klasy B. (Czarownica miłości)
• radykalne rozliczenie z życiem, rodziną i przeszłością, którego dokonuje przekonana o swojej rychłej śmierci bohaterka, grana przez Catherine Deneuve (Pamiątki Claire Darling)
• wstrząsające opowieści o ludzkich dramatach (Ballada o białej krowie, Zdarzyło się, Saint Omer)
• trzy nowele Ryûsuke Hamaguchiego, z których każda krąży wokół kwestii przypadku (W pętli ryzyka i fantazji)
Czas kobiet
Zachwycające różnorodnością ekranowe portrety kobiet, wymykające się utartym wzorcom i konwencjom. Filmowe bohaterki za nic mają sobie ograniczenia, uprzedzenia i wąskie role, narzucane im przez społeczeństwo. Stają wobec wielkich wyzwań i redefiniują same siebie, zmieniając jednocześnie całą rzeczywistość dookoła.